שבוע ירושלים- שביעית

שבוע ירושלים

כחלק מפעילויות לשכבת יא, יצאנו לשבוע ירושלים מלא וגדוש. השנה החלטנו שהשבוע יעסוק בנושאים הקשורים לירושלים. ביום הראשון בחרנו להתמקד בירושלים שמאחדת את כל עמי,
עסקנו ביום הזה במפגש עם חילוניים-איך עושים את זה??מה היחס שלנו אליהם?? ומה קורה כשישנן דילמות תורה ומדינה. הכרנו שכונות ואנשים בירושלים דרך משחק ניווטים כייפי ומאתגר ולבסוף קינחנו את היום בהופעה מלאה שירה וסיפורים ירושלמים עם עופר חתוכה.
הבנות נהננו מאד!!
היום השני עסק בירושלים של חסד. יצאנו להתנדבויות ברחבי ירושלים פתחנו את לבנו, ומלאנו את ידנו בנתינה בבית חולים,בבתי ספר של חינוך מיוחד, בתי אבות,אגודת אפרת ועוד.. ומשם לשנורר במרכז העיר למבצע שביעית שכולו חסד!!, בסיור מרתק של אלידע בר שאול, צעדנו בעקבותיו של דמות החסד הירושלמית- רבי אריה לוין, והלוואי שנזכה ללכת בדרכיו בחינת גדול לימוד שמביא לידי מעשה. וסגרנו את היום בפעילות מגבשת וכייפית של המדריכות.
היום האחרון עסק בצפייה לגאולה!!
למדנו מגיבורי גבעת התחמושת מהי מסירות נפש למען הגאולה- כיבוש ירושלים. בסיור מעניין ומרתק של המדריך נפתלי,חלקנו צעדנו במנהרות הכותל- הכי קרוב להר הבית,
וחלקנו, כשראינו בעניינו את 'הבית השרוף' ו'הרובע ההרדיואני', חפירות שגילו שרידים מסוף ימי בית שני, הבנו על מה חרב הבית ובעה בזכות מה עתיד להבנות!!

 

בהמשך לשבוע ירושלים נסענו לשבת בירושלים,

את ההכנות לקראת השבת פתחנו בערב לימוד ומפגש עם האבות שלנו, בערב למדנו יחד אב וביתו , שמענו שיחה ואכלנו יחד ארוחת ערב , היה ערב מרומם ומחבר.

את השבת העברנו באולפנת צביה בירושלים, טיילנו בשכונות החרדיות של העיר, השתתפנו בטיש חסידי, והתארחנו אצל משפחות חרדיות בעיר.